Süle Zsuzsanna

2020. feb 29.3 perc

6 tipp a közösségi média marketing optimalizálásához

Mely közösségi média stratégiák működnek valójában?

Van olyan bevált gyakorlat, ami elősegítheti, hogy a közösségi médiában elköltött pénzből és időből a legtöbbet hozzuk ki?

Mit tesznek más marketingszakemberek a social média marketing optimalizálása érdekében?


Az Adobe és a Software Advice összeálltak, hogy megválaszolják ezeket a kérdéseket a közösségi médiatartalom optimalizálása című felmérésükben.

182 marketing szakembert kérdeztek meg, hogy megtudják, milyen stratégiákat alkalmaznak a közösségi média marketingjének optimalizálása érdekében.

Az alábbi 6 bevált gyakorlatok segítségével Te is hatékonyan optimalizálhatod közösségi média marketingedet!

6 elgondolkodtató tipp a közösségi média marketing optimalizálásához

1. Használj # hashtag-eket.

A válaszadók 67% -a mondta, hogy a hashtag-eket (#) fontosnak vagy nagyon fontosnak tartja marketing mixben.

A hashtag-ek nemcsak segítenek elérni a célközönségedet, hanem útmutatást is adhatnak az embereknek, hogy megtaláljanak TÉGED.

Néhány tipp a hashtag-ek használatához:

  • Találd meg azokat a hashtag-eket, amiket az influencerek használnak a piacodon.

  • Keresd meg a legfelkapottabb hashtag-eket a piaci területeden.

  • Keress olyan beszélgetéseket, amelyek a márkád vagy piacod körül zajlanak

  • Találj ki saját hashtag-eket az általad közzétett játékhoz, promócióhoz, marketing kampányhoz.

2. Ütemezd be a posztjaidat 1-7 nappal korábban.

A válaszadók 41% -a mondta, hogy néhány naptól egy hétig tervezi meg előre a közösségi médiabejegyzését, míg 65% csak egy nappal korábban írja meg a tartalmakat.

A hozzászólások ütemezése biztonságot jelent az előre nem látható körülmények esetére, és biztosítja, hogy ne felejts el rendszeresen posztolni.

A közösségi média marketing sikerének kulcsa a következetesség, és a posztok ütemezése a legjobb módja annak biztosítására, hogy ezt meg tudd tartani.

3. Használj képeket.

Sok helyen hallottuk már a képek használatának fontosságát, de nem lehet eléggé hangsúlyozni:

A kép az egyik legjobb eszköz a közösségi média iránti elkötelezettség fokozására.

A válaszadók a képeket a közösségi média marketingjének #1 legfontosabb elemeként jelölték meg.

Tanulmányozd figyelmesen az analitikáidat, hogy mely típusú képeket kedveli a közönséged: Humoros? Motivációs? Inspiráló? Infografikák? Feltétlenül posztold ezeket gyakrabban, hogy fokozd a terméked, szolgáltatásod iránti elkötelezettséget.

Néhány INGYENES eszköz, amellyel szemet gyönyörködtető képeket, grafikákat készíthetsz:

Canva

Adobe Spark

Snappa

Crello

4. Posztolj napi 1-3 alkalommal.

A megkérdezett marketingszakemberek 70% -a mondta, hogy napi legalább egyszer posztol a közösségi médiában, 19%-uk pedig napi háromszor.

Azoknak a vállalkozásoknak, akik márkájuk felépítésére és a közösségi média jelenlétük növelésére törekszenek, azt javasolják, hogy napi háromszor tegyenek közzé változatos, releváns tartalmat a közösségi média csatornáikon.

A lényeg, hogy megtaláljuk az optimális egyensúlyt a túl kevés és a túl sok között: azt javaslom, próbálj ki különböző gyakoriságú időszakokat (napi 1x, napi 3x, napi 5x stb.) Látni fogod, hogy a követőid milyen gyakran akarnak hallani rólad.

5. Legyél aktív legalább 3-4 közösségi oldalon.

A felmérés szerint a legtöbb marketingszakember (84%) legalább 3 különböző közösségi oldalon, 61% pedig akár 4 párhuzamos csatornán is aktív. Ez azt jelenti, hogy ha versenyképes akarsz maradni, akkor érdemes fontolóra venned plusz egy vagy két csatorna hozzáadását a marketing mixedhez.

A Facebook és az Instagram általában jó felület, sőt szinte kötelező minden üzleti típus számára.

Annak meghatározásához, hogy mely egyéb közösségi oldalakat kellene még használnod, vedd figyelembe a következőket:

· Képzett szakemberekhez szólsz? Legyél fönt aktívan a LinkedIn-en.

· Vállalkozásod profilja a divat, főzés, dekoráció vagy kiskereskedelem? Fontold meg a Pinterest alkalmazás használatát.

· Fiatal célközönséget szeretnél elérni? Őket a TikTok és Snapchat felületeken találod meg.

6. Próbálj ki és tesztelj különböző időszakokat a posztok legoptimálisabb időzítésére.

Több olyan statisztika is elérhető, amely megmutatja, mikor van a legoptimálisabb időpont egy poszt közzétételéhez. Ezek kiindulási pontnak mindenképpen hasznosak lehetnek, mégis a legjobb megoldás az, ha különböző időpontokban próbálkozol és teszteled, melyik a legmegfelelőbb időpont a saját célközönséged számára.

A marketingszakemberek 87% -a nyilatkozta, hogy fontos a megosztások és átkattintási arányok különböző időpontokban történő tesztelése a legsikeresebb napok és időpontok meghatározására.

Ne feledd, hogy bár ezek a bevált gyakorlatok, lehet, hogy nem mindegyikük a "legjobb" a Te számodra! Folytasd a tesztelést, amíg meg nem találod a leghatékonyabb stratégiákat a saját közönséged számára!

Te mit adnál hozzá ehhez a listához?

Milyen bevált gyakorlatok működnek Nálad a legjobban a posztok gyakorisága és ütemezése szempontjából?

    1870
    0