Mely közösségi média stratégiák működnek valójában?
Van olyan bevált gyakorlat, ami elősegítheti, hogy a közösségi médiában elköltött pénzből és időből a legtöbbet hozzuk ki?
Mit tesznek más marketingszakemberek a social média marketing optimalizálása érdekében?
Az Adobe és a Software Advice összeálltak, hogy megválaszolják ezeket a kérdéseket a közösségi médiatartalom optimalizálása című felmérésükben.
182 marketing szakembert kérdeztek meg, hogy megtudják, milyen stratégiákat alkalmaznak a közösségi média marketingjének optimalizálása érdekében.
Az alábbi 6 bevált gyakorlatok segítségével Te is hatékonyan optimalizálhatod közösségi média marketingedet!
6 elgondolkodtató tipp a közösségi média marketing optimalizálásához
1. Használj # hashtag-eket.
A válaszadók 67% -a mondta, hogy a hashtag-eket (#) fontosnak vagy nagyon fontosnak tartja marketing mixben.
A hashtag-ek nemcsak segítenek elérni a célközönségedet, hanem útmutatást is adhatnak az embereknek, hogy megtaláljanak TÉGED.
Néhány tipp a hashtag-ek használatához:
Találd meg azokat a hashtag-eket, amiket az influencerek használnak a piacodon.
Keresd meg a legfelkapottabb hashtag-eket a piaci területeden.
Keress olyan beszélgetéseket, amelyek a márkád vagy piacod körül zajlanak
Találj ki saját hashtag-eket az általad közzétett játékhoz, promócióhoz, marketing kampányhoz.
2. Ütemezd be a posztjaidat 1-7 nappal korábban.
A válaszadók 41% -a mondta, hogy néhány naptól egy hétig tervezi meg előre a közösségi médiabejegyzését, míg 65% csak egy nappal korábban írja meg a tartalmakat.
A hozzászólások ütemezése biztonságot jelent az előre nem látható körülmények esetére, és biztosítja, hogy ne felejts el rendszeresen posztolni.
A közösségi média marketing sikerének kulcsa a következetesség, és a posztok ütemezése a legjobb módja annak biztosítására, hogy ezt meg tudd tartani.
3. Használj képeket.
Sok helyen hallottuk már a képek használatának fontosságát, de nem lehet eléggé hangsúlyozni:
A kép az egyik legjobb eszköz a közösségi média iránti elkötelezettség fokozására.
A válaszadók a képeket a közösségi média marketingjének #1 legfontosabb elemeként jelölték meg.
Tanulmányozd figyelmesen az analitikáidat, hogy mely típusú képeket kedveli a közönséged: Humoros? Motivációs? Inspiráló? Infografikák? Feltétlenül posztold ezeket gyakrabban, hogy fokozd a terméked, szolgáltatásod iránti elkötelezettséget.
Néhány INGYENES eszköz, amellyel szemet gyönyörködtető képeket, grafikákat készíthetsz:
4. Posztolj napi 1-3 alkalommal.
A megkérdezett marketingszakemberek 70% -a mondta, hogy napi legalább egyszer posztol a közösségi médiában, 19%-uk pedig napi háromszor.
Azoknak a vállalkozásoknak, akik márkájuk felépítésére és a közösségi média jelenlétük növelésére törekszenek, azt javasolják, hogy napi háromszor tegyenek közzé változatos, releváns tartalmat a közösségi média csatornáikon.
A lényeg, hogy megtaláljuk az optimális egyensúlyt a túl kevés és a túl sok között: azt javaslom, próbálj ki különböző gyakoriságú időszakokat (napi 1x, napi 3x, napi 5x stb.) Látni fogod, hogy a követőid milyen gyakran akarnak hallani rólad.
5. Legyél aktív legalább 3-4 közösségi oldalon.
A felmérés szerint a legtöbb marketingszakember (84%) legalább 3 különböző közösségi oldalon, 61% pedig akár 4 párhuzamos csatornán is aktív. Ez azt jelenti, hogy ha versenyképes akarsz maradni, akkor érdemes fontolóra venned plusz egy vagy két csatorna hozzáadását a marketing mixedhez.
A Facebook és az Instagram általában jó felület, sőt szinte kötelező minden üzleti típus számára.
Annak meghatározásához, hogy mely egyéb közösségi oldalakat kellene még használnod, vedd figyelembe a következőket:
· Képzett szakemberekhez szólsz? Legyél fönt aktívan a LinkedIn-en.
· Vállalkozásod profilja a divat, főzés, dekoráció vagy kiskereskedelem? Fontold meg a Pinterest alkalmazás használatát.
· Fiatal célközönséget szeretnél elérni? Őket a TikTok és Snapchat felületeken találod meg.
6. Próbálj ki és tesztelj különböző időszakokat a posztok legoptimálisabb időzítésére.
Több olyan statisztika is elérhető, amely megmutatja, mikor van a legoptimálisabb időpont egy poszt közzétételéhez. Ezek kiindulási pontnak mindenképpen hasznosak lehetnek, mégis a legjobb megoldás az, ha különböző időpontokban próbálkozol és teszteled, melyik a legmegfelelőbb időpont a saját célközönséged számára.
A marketingszakemberek 87% -a nyilatkozta, hogy fontos a megosztások és átkattintási arányok különböző időpontokban történő tesztelése a legsikeresebb napok és időpontok meghatározására.
Ne feledd, hogy bár ezek a bevált gyakorlatok, lehet, hogy nem mindegyikük a "legjobb" a Te számodra! Folytasd a tesztelést, amíg meg nem találod a leghatékonyabb stratégiákat a saját közönséged számára!
Te mit adnál hozzá ehhez a listához?
Milyen bevált gyakorlatok működnek Nálad a legjobban a posztok gyakorisága és ütemezése szempontjából?
Comments