Elutasítja a Facebook a hirdetéseidet?
Szeretnéd csökkenteni a Facebook hirdetések költségeit?
Ebből a cikkből megtudhatod, melyek a leggyakoribb hibák, amelyeket a Facebook hirdetők elkövetnek és hogyan lehet ezeket kijavítani. Megismerheted a hirdetési típus kiválasztásból és a célzásokból eredő hibákat. Ezenkívül kapsz egy listát azokról a szavakról és kifejezésekről, amelyeket érdemes elkerülni, mert gyenge Facebook hirdetési teljesítményhez, esetleg letiltáshoz vezethetnek.
# 1: A rossz Facebook kampánycél kiválasztása
Az első nagy hiba, amelyet a Facebook hirdetők elkövetnek, a forgalmi hirdetések futtatása, amikor igazából konverzióra vágynak.
A Facebook mindent tud azokról az emberekről, akik a platformot használják, beleértve az összes korábbi kattintásukat és azt is, hogy kattintás után várhatóan cselekednek-e, feliratkoznak, vásárolnak, ajánlatot kérnek. Ha olyan embereket szeretnél elérni, akik várhatóan konvertálnak, vagyis korábban már jellemzően megadták e-mail címüket, telefonszámukat vagy vásároltak egy-egy hirdetésre kattintást követően, akkor konverziós hirdetéseket kell futtatnod, nem pedig forgalmi hirdetéseket.
A forgalom típusú hirdetések olyan emberek elérésére szolgálnak, akik jellemzően csak átkattintanak, de nem cselekednek. A forgalmi kampány célkitűzése alkalmas lehet például egy új podcast vagy a legutóbbi blogbejegyzések reklámozására.
# 2: Bejegyzések (posztok) kiemelése konverziós céllal
A második nagy hiba, amelyet a Facebook hirdetők elkövetnek, a bejegyzések kiemelése azzal a céllal, hogy azzal konverziót generáljanak. Valószínű, hogy több reakciót fogsz látni a kiemelt bejegyzésben, mint anélkül lenne, de nem feltétlenül fognak átkattintani a céloldalra és ott az általad remélt műveletet végrehajtani.
A bejegyzések kiemelését használjuk azokra az esetekre, amikor növelni szeretnénk a bejegyzéshez kapcsolódó reakciókat, de a Facebook hirdetési költségkeret nagy részét inkább a konverziós hirdetésekre fordítsuk.
# 3: A cselekvésre ösztönző szavak használata
Ezt a hibát a „copywriting íratlan szabályai” nevű kategóriába sorolhatjuk.
Hadd idézzek a Harvard Business Review-ból: „Ami a hirdetések személyre szabását illeti, a hátborzongató és az elbűvölő között vékony határ van.”
Tegyük a kezünket a szívünkre és valljuk be, hogy értjük és egyetértünk vele, miért akar a Facebook releváns, de nem célzott hirdetéseket.
Fogalmazd meg úgy az üzenetedet, hogy ne buzdítsd az embereket bizonyos cselekvések megtételére, ne ígérj növekedést, csökkenést, fogyást stb.
Míg ezek a felhívások jól működnek az e-mail marketingben, a Facebook algoritmus nem támogatja az ilyen üzenteket.
Tehát ahelyett, hogy azt mondanád:
„Szeretné hirdetésekkel növelni a vállalkozásának forgalmát?”, Átfogalmazhatod:
„A leggyorsabban növekvő vállalkozások online hirdetéseket alkalmaznak. Kattints ide
további információkért!"
Látod a finom különbséget, ugye?
Ha visszafogod a Te, Téged, Ön névmások és a felszólító módú igék használatát a Facebook hirdetési szövegekben, akkor valószínűleg azonnal látni fogod a különbséget az eredményességükben.
# 4: Az érzékenység hiánya bizonyos piacok tekintetében
Vannak hirdetők, akik nem értik meg a Facebook bizonyos piaci szegmensek körüli érzékenységet, amely többek között a pénzt, az egészségügyet és a kapcsolatokat foglalja magába.
Tegyük fel, hogy egy franchise hálózatot építesz és új üzlettulajdonosokat keresel a „Szavak Helyett Ajándékbolt” üzletedhez. Ha olyasmit mondasz a Facebook hirdetésedben, hogy "havi 1 millió forintot kereshetsz a franchise-zal", azzal nagy hibát követsz el és biztos, hogy nem jelenhet meg a hirdetésed. A probléma az, hogy a Facebook nem szereti azokat a hirdetőket, akik a hirdetésekben pontos összegeket ígérnek.
Ugyanez a hirdetés így lenne megfelelő:
„Ismerd meg, hogyan építenek franchise partnereink nagyszerű vállalkozásokat a „Szavak Helyett” üzleteinkkel.” Kicsit visszafogottabb és nem tesz nagy ígéreteket, nem említ konkrét számokat.
A Facebook egy másik érzékeny pontja az egészség. Amikor a hirdetésedben az emberek egészségéről beszélsz, legyél óvatos. A hirdetésekben nem szabad azt éreztetni az emberekkel, hogy bármilyen problémájuk van, és nem szabad, hogy a hirdetésedet látva bárki rosszul érezhesse magát. Például ne mondj ilyesmit: "Szabaduljon meg attól a plusz 5 kilótól." Ehelyett átformálhatod a hirdetést úgy, hogy azt mondod: "Érezd magad fittnek és mesésnek napi 10 perc alatt."
A Facebook szintén érzékeny területe a párkapcsolatok.
Kerüld el, hogy az emberek magányosnak érezhessék magukat a hirdetésedet látva. Ehelyett vezesd pozitív irányba a célközönségedet. Beszélj arról, hogyan várhatja valaki a megfelelő kapcsolatot vagy egy mélyebb kapcsolat kiépítését.
Még ha vállalkozásod nem is tartozik ezek közé az érzékeny területek közé, ismerd fel, hogy a Facebook minél több pozitív interakciót szeretne a felhasználók számára nyújtani.
Ez nem jelenti azt, hogy nem hivatkozhatsz egyáltalán fájdalomra - abszolút megteheted -, de ügyelni kell arra, hogy reményt adj az embereknek a pozitív változásokra.
Bónusz: Kerüld el ezeket a szavakat a Facebook hirdetésekben
Megosztok Veletek egy listát azokról a szavakról, amelyek a legtöbb gondot okozzák a Facebook és az Instagram hirdetésekben. Ha a hirdetéseid nem teljesítenek jól, és szerepelnek bennük ezek a szavak, próbáld meg eltávolítani, kicserélni őket, és ellenőrizd, hogy ez javít-e a helyzeten.
Az „Te” és az „Ön” problematikus szavak mellett problémát okozhat, ha korra, nemre, vallásra vagy politikai beállítottságra utaló hivatkozást használsz. Még a „Facebook” és az „Instagram” szavak is gyakran okoznak gondot, ha hirdetésben használják őket.
Kerüld el a káromkodó vagy rejtett káromkodó szavak használatát is. Néha átcsúsznak az algoritmuson, de általában elkapják őket.
Egészségügyi termékekről beszélni sem szabad. Ha a fogyókúrára, a fogyásra vagy a zsírcsökkentésre hivatkozol a hirdetésben, ne adj meg konkrét számokat vagy ígéreteket - ezek állításnak minősülnek. Kerüld a „dupla” szót is, például „megduplázza a növekedést” vagy „megduplázza a bevételt”.
Hasonlóképpen kerüld a „lépésről lépésre”, a „növekedés”, a „pénz”, a „pénzügyi szabadság”, a „gazdagság”, a „laptop életmód”, az „otthoni munkavégzés” vagy a „munkahelyről való kilépés” szavakat, kifejezéseket.
A Facebook nem akar felelősséget vállalni azért, ha valaki meglát egy hirdetést, amely azt mondja neki, hogy nyugodtan mondjon fel a munkahelyén, majd emiatt meg is teszi, de a lehetőség nem működik.
Ezenkívül hosszú a listája azoknak a szavaknak és kifejezéseknek, amelyeket a marketingszakemberek és a cégtulajdonosok már régóta használnak, mégsem helyénvalók és a Facebook algoritmus támogatja ezek kivezetését a napi szóhasználatból.
Ilyen szavak közül néhány pl. a „rabszolga”, „mester”, „feketelista” és „fehér lista”.
Tehát ne mondj ilyesmit a hirdetésedben:
"Rabszolgája vagy az edzésednek?"
Az ilyen szavakat vagy kifejezéseket tartalmazó hirdetések egyre drágábbak, vagy egyáltalán nem is engedik használni őket.
A lényeg, hogy legyél óvatos a Facebook hirdetésekben használt szavak és kifejezések típusával kapcsolatban.
Következtetés
Ha Facebook hirdetéseidet folyamatosan elutasítják, vagy drágábbak, mint kellene, akkor nyilvánvaló hibákat követhettél el, amelyek kihatnak a hirdetési fiókodra.
Ide tartozik a rossz kampánycél kiválasztása, bizonyos szavak és kifejezések használata, valamint bizonyos érzékeny piacok körüli esetleges félreértések.
E hibák elkerülése hatékonyabbá és olcsóbbá teszi hirdetését.
Te is követtél el hasonló hibákat?
Örülök, ha megosztod velem a véleményedet, tapasztalataidat.
Segítségre van szükséged a Facebook hirdetésekhez?
Bình luận